ALGEMENE VERKOOPSVOORWAARDEN NESTLÉ BELGILUX NV
NESCAFÉ® DOLCE GUSTO®
Last update: 03/09/2024
1. Toepassingsgebied
1.1. Elke bestelling geplaatst bij Nestlé Belgilux op de website www.dolce-gusto.be is onderworpen aan deze algemene verkoopsvoorwaarden. Door een bestelling te plaatsen, erkent de klant deze voorwaarden zonder voorbehoud te hebben gelezen, begrepen en aanvaard.
1.2. Nestlé Belgilux behoudt zich het recht voor om deze algemene verkoopvoorwaarden op ieder moment te wijzigen door een nieuwe versie op deze website te publiceren. Elke bestelling geplaatst na de publicatie van de nieuwe versie van de algemene verkoopvoorwaarden door Nestlé Belgilux betekent de acceptatie van deze laatste versie.
2. Registratie
2.1. Voorafgaand aan elk online gebruik van de winkel, dient de klant zich in eerste instantie te registreren en een account te hebben geopend. Hij verzekert zich van de nauwkeurigheid en de volledigheid van de gegevens die bij de registratie zijn verstrekt. In geval van adreswijziging of iedere andere wijziging die na de registratie optreedt, verbindt de klant zich ertoe om zijn persoonlijke gegevens zo snel mogelijk bij te werken.
2.2. De klant verbindt zich ertoe om het bij de registratie gekozen wachtwoord strikt vertrouwelijk te houden en het niet aan derden bekend te maken. Hij draagt de algehele verantwoordelijkheid voor het gebruik van zijn wachtwoord en alle geplaatste bestellingen, zelfs voor die bestellingen die met het gebruik van dit wachtwoord buiten zijn medeweten worden geplaatst.
2.3. Door te registreren krijg je bovendien toegang tot het loyaltyprogramma PREMIO. In elke doos van NESCAFÉ® Dolce Gusto® en STARBUCKS® by NESCAFÉ® Dolce Gusto® vind je een individuele QR-code. Deze kan je invoeren via de app of via www.dolce-gusto.be/premio. Elke gescande code levert jouw loyalty punten op. Je kan de punten inwisselen voor cadeaus uit de catalogus.
2.4. De volledige regels van het loyaltyprogramma zijn beschikbaar op https://www.dolce-gusto.be/premio-programma-regels
3. Producten
3.1. Op de website www.dolce-gusto.be kunnen de volgende producten besteld worden:
- NESCAFÉ® Dolce Gusto® capsules
- NESCAFÉ® Dolce Gusto® machines
- NESCAFÉ® Dolce Gusto® accessoires
- SPECIAL.T® capsules
- SPECIAL.T® infuser
3.2. REVIEWS
Hoe schrijf ik een beoordeling?
Wil je graag jouw mening geven over één van onze producten door een review te schrijven? Dit kan heel gemakkelijk via onze productpagina, door in te loggen met jouw account en te klikken op de knop “Reviews”.
Zodra je op “review versturen” hebt geklikt zal je review binnen 10 dagen zijn geüpload.
Houd bij het opsturen van een review altijd onze huisregels in gedachten:
3.2.1. Concentreer je op je eigen ervaring met onze producten: Dit forum is gecreëerd om jouw mening te horen over NESCAFE Dolce Gusto producten. U moet daadwerkelijk het betreffende product of de betreffende dienst hebben gebruikt.
3.2.2. Houd privacy van andere mensen altijd in gedachten: Deel nooit privé-informatie of foto’s van anderen in je beoordeling. Zorg ervoor dat je niet zonder de nodige toestemming materiaal dat beschermd is door intellectuele eigendomsrechten online plaatst. Bijvoorbeeld foto’s, citaten, enz.
3.2.3. Bescherm vertrouwelijke en eigendomsrechtelijke informatie: Deel geen informatie die vertrouwelijk is of waarvan u niet het recht heeft om deze openbaar te maken, inclusief alles wat onder eigendomsrechten valt
3.2.4. Zorg ervoor dat uw gebruikersinhoud geen virussen, wormen of andere schadelijke of ongeautoriseerde computercode of bestanden bevat die bedoeld zijn om te verspreiden.
3.2.5. Houd het netjes: Misleidende, onjuiste of beledigende teksten worden niet geaccepteerd.
3.2.6. Geen persoonlijke aanvallen: Doorgaand op huisregel 3, voorkom agressieve, bedreigende of lasterlijke teksten gericht op andere individuen. Ook racistisch, etnisch, seksueel of godsdienst gerelateerde teksten worden niet geaccepteerd. Let a.u.b. op je woorden.
3.2.7. Blijf bij het onderwerp: Spam, kettingreacties, commerciële/promotionele of adverterende berichten worden niet geaccepteerd.
3.2.8. Blijf eerlijk: Verstuur geen inhoud die onwaar, niet accuraat of misleidend is. Maak geen valse verklaringen of suggereer niet dat uw gebruikersinhoud wordt gesponsord of goedgekeurd door dit platform of Nestlé als dit niet zo is.
3.2.9. Transparantie over uw relatie met Nestlé: Het is belangrijk dat u duidelijk en zichtbaar vermeldt of u een relatie heeft met Nestlé. Dit kan onder andere het geval zijn als u enige vorm van compensatie of beloning heeft ontvangen, als u werkzaam bent voor Nestlé of voor een ander bedrijf dat samenwerkt met Nestlé of een commerciële relatie heeft. Ook als u heeft deelgenomen aan een promotie of enige vorm van compensatie, beloning of stimulans (zoals geld, kortingen, gratis producten, geschenken, etc.) heeft ontvangen in verband met uw gebruikersinhoud, zelfs als dit ongevraagd was, dient u dit duidelijk en zichtbaar te vermelden.
Note: De inhoud vermeld op deze site laat niet noodzakelijkerwijs onze mening of standpunten zien. Wij zijn niet verantwoordelijk voor inhoud afkomstig van derde partijen of websites. Wij zijn gemachtigd om reviews te verwijderen die niet in overeenstemming zijn met onze huisregels. Wij behouden het recht om deze huisregels op elk moment aan te passen
Door uw e-mailadres in te dienen in verband met uw mening, stemt u ermee in dat Nestlé en haar dienstverleners uw e-mailadres mogen gebruiken om contact met u op te nemen over de status van uw mening en andere administratieve doeleinden. We kunnen handmatige of geautomatiseerde systemen gebruiken om uw gebruikersinhoud te analyseren om valse of verdachte beoordelingen of inhoud die in strijd is met deze voorwaarden te detecteren. We kunnen uw gebruikersinhoud modereren en verwijderen als er enige indicatie of twijfel is dat uw beoordeling vals of verdacht is, of anderszins in strijd is met deze voorwaarden. We kunnen beoordelingen gebruiken in marketingcommunicatie in overeenstemming met wettelijke vereisten, inclusief het bekendmaken van hoe we beoordelingen selecteren en berekenen en het verkrijgen van uw toestemming indien van toepassing.
4. Bestellingen
4.1. De bestellingen kunnen alleen worden geplaatst door personen van 18 jaar en ouder.
4.2. Nestlé Belgilux biedt haar producten te koop aan binnen de beperking van de beschikbare voorraden. Indien een besteld product niet beschikbaar is, zal de klant voorafgaand aan de verzendbevestiging van de bestelling daarover worden geïnformeerd.
4.3. ledere geplaatste bestelling op de website www.dolce-gusto.be is onderworpen aan een minimum bedrag van €25 per bestelling (inclusief capsules, accessoires en toestellen).
4.4 In de orderbevestigingsemail staat zowel een samenvatting van de bestelling als een link die u doorverwijst naar de pagina op onze website met de algemene verkoopsvoorwaarden.
4.5 Speciale aanbiedingen: als de klant een voucher ontvangt, die hem recht geeft op een prijsvermindering voor een online bestelling, kan hij daarvan gebruik maken eenmaal hij een bestelling heeft geplaatst op de website www.dolce-gusto.be, na het aanmaken van een account. Deze korting wordt toegepast op het totale bedrag van de bestelling. De voorwaarden van de desbetreffende actie dienen te worden gerespecteerd.
4.6 Nestlé Belgilux behoudt zich het recht voor om een bestelling te weigeren, in het bijzonder in geval van (vermoeden van) fraude, onbetaalde rekeningen of onvermogen.
4.7 Alleen bestellingen voor levering in België komen in aanmerking.
5. Levering
5.1. Alle bestellingen worden bezorgd op het leveringsadres dat de klant heeft aangegeven, door de leveringsmaatschappij BPOST NV. Nestlé Belgilux streeft ernaar de levering binnen 5 werkdagen na ontvangst van de bestelling te garanderen.
5.2. De goederen blijven eigendom van Nestlé Belgilux tot de volledige betaling. De verantwoordelijkheid van de goederen wordt bij levering overgedragen aan de klant.
5.3. Indien de bestelde goederen niet aan de klant afgeleverd kunnen worden, zal de bestelling naar het dichtstbijzijnde BPOST parcelshop worden gebracht (lokaliseer jouw pakket met behulp van je track & trace op https://track.bpost.cloud/). De bestelling zal tot 14 dagen ter beschikking blijven. Indien de klant binnen de 14 dagen de bestelling niet gaat afhalen, wordt de bestelling teruggezonden naar NESCAFÉ Dolce Gusto P/A Boomerang, Arianelaan 31, 1200 Brussel, België. De consumentendienst van Nestlé Belgilux zal met de klant contact opnemen. De klant krijgt dan de keuze tussen het opnieuw verzenden van de bestelling of de terugbetaling van de bestelling.
6. Wettelijke en commerciële garanties
6.1. Met betrekking tot de koffiemachines van KRUPS: KRUPS geeft 24 maanden na de datum van aankoop garantie op dit product. Tijdens deze periode behoudt KRUPS het recht om het product gratis te repareren of te vervangen, voor zover het wordt teruggestuurd samen met het aankoopbewijs naar een erkende KRUPS hersteller. Gebruik voor het terugsturen steeds de oorspronkelijke verpakking of een voldoende stevige doos om schade te vermijden en bewaar het bewijs van verzending. De garantie is niet overdraagbaar. De volgende elementen zijn uitdrukkelijk uitgesloten van deze garantie:
- Schade veroorzaakt door een verkeerd gebruik of verkeerde behandeling van het product of een gebruik dat niet voldoet aan de instructies
- Indien het product niet correct onderhouden werd (regelmatig ontkalken en schoonmaken) conform de instructies
- Een element in glas of keramiek werd in het product opgenomen
- Schade veroorzaakt door het gebruik van het product met een andere spanning dan staat aangegeven op het product
- Ander gebruik dan voor normale huishoudelijke toepassingen
- Normale slijtage
- Schade door overbelasting van de machine, verkeerd gebruik, veronachtzaming of ongeval
- Elke aanpassing die door de koper werd aangebracht op de machine of elke reparatie die niet door een erkende agent werd uitgevoerd
- Accessoires zoals filters, pakking, enz. die normaal al een beperkte levensduur hebben. Deze onderdelen zijn uitgesloten van de garantie en moeten periodiek vernieuwd worden.
Ga naar www.krups.be/nl/consumer-services/contact-us voor de lijst van erkende herstellers. Ze zijn gespecialiseerd in het herstellen van je toestel, zowel onder als buiten waarborg.
6.2 Met betrekking tot de SPECIAL.T®infuser
De consumentendienst van Nestlé Belgilux biedt een commerciële garantie op de SPECIAL.T®-infuser voor een duur van 2 jaar vanaf de datum van aankoop (de aankoopdatum op de factuur geldt als bewijs). Om aanspraak te maken op de commerciële garantie kunt u contact opnemen met de consumentendienst op +32 2 529 55 13 van maandag tot vrijdag van 9.00 tot 18.00 uur of op onze website https://www.dolce-gusto.be/contacteer-ons.
6.3 NESCAFÉ Dolce Gusto staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. De klant kan gebruik maken van de wettelijke garantietermijn van twee jaar na de leveringsdatum indien het goed niet conform is aan de geplaatste bestelling. Gedurende de garantietermijn zorgen wij voor kosteloos herstel of vervanging. Om zijn recht te gebruiken dient de klant, binnen 2 maanden na constatering van het gebrek, contact met ons op te nemen. Contact opnemen kan via schriftelijk per post, via ons contactformulier of via dolce-gusto@be.nestle.com. De wettelijke garantie is niet van toepassing indien het defect voortvloeit uit een verkeerd gebruik, externe oorzaken, gewoon onderhoud of normale slijtageverschijnselen.
7. Controle van de goederen
7.1 Het is aan de klant om de hoeveelheid en de goede staat van de goederen bij levering te controleren. Indien hij nalatigheden of schade vaststelt, dient de klant de transporteur hiervan, op het ontvangstbewijs, schriftelijk te informeren en een klacht bij Nestlé Belgilux in te dienen binnen 2 maanden na levering. Elk bezwaar kan schriftelijk worden gericht aan de klantenservice of per telefoon.
8. Herroepingsrecht
8.1 U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.
8.2 De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.
8.3 Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons (Nestlé Belgilux NV, Birminghamstraat 221 - 1070 Brussel, tel:02 529 55 13 e-mailadres: dolce-gusto@be.nestle.com) via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, via ons contactformulier of via e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van ons modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Het Europees standaardformulier kan je hier terugvinden.
8.4 Om de herroepingstermijn na te leven, volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
9. Gevolgen van de herroeping
9.1 Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaardlevering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
9.2 Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
9.3 U dient de goederen onverwijld, in de originele verpakking en vergezeld van de factuur, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
9.4 De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.
9.5 U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
9.6 Voor redenen van gezondheidsbescherming en hygiëne kan u het herroepingsrecht niet uitoefenen voor capsules waarvan de verpakking werd geopend.
10. Prijzen en facturering
10.1 De prijzen voor de goederen die u op de website www.dolce-gusto.be bestelt zijn geldig op de dag van de bestelling, inclusief alle belastingen.Als u producten bestelt die moeten worden geleverd in een ander land dan het afzendland van Nestlé Nederland, wordt u beschouwd als een erkende invoerder en moet u om die reden de geldende wetten en reglementen naleven van het land waar u de producten in ontvangst neemt. U kunt onderworpen worden aan invoerrechten of belastingen als de producten in het betreffende land aankomen.
10.2 Er worden geen verzendingskosten aangerekend.
10.3 Nestlé Belgilux behoudt zich het recht voor om haar prijzen en de leveringskosten op elk moment te wijzigen voor toekomstige bestellingen.
11. Betalingsvoorwaarden
11.1 De betaling kan ofwel met een creditcard (Visa, Mastercard) ofwel met een debit card via Adyen gebeuren.
11.2 Elke betaling is onmiddellijk verschuldigd. De betaling dient voorafgaand aan de levering van de goederen te worden verricht. Na ontvangst van betaling zullen de goederen worden geleverd volgens de overeengekomen voorwaarden.
12. Gegevensbescherming
12.1 Nestlé Belgilux verkoopt uw persoonsgegevens niet aan derden en behandelt ze door strikte naleving van de toepasselijke wetgeving en haar privacybeleid.
12.2 Overeenkomstig de wet op de bescherming van persoonsgegevens beschik je over een recht op toegang, verbetering en verzet met betrekking tot uw gegevens. Indien je van dit recht gebruik wilt maken, gelieve ons te contacteren (Ons contacteren). Je privacy is belangrijk voor ons, lees hier onze Privacyverklaring. (Privacyverklaring)
13. Toepasselijk recht
13.1 Deze algemene verkoopsvoorwaarden zijn onderwerpen aan het Belgische recht. Enkel de rechtbanken van Brussel zullen in een geval van geschil bevoegd zijn.
13.2 Informatie over alternatieve geschillenbeslechting is te vinden via deze link: http://ec.europa.eu/odr/ doch behouden wij ons het recht voor geschillen uitsluitend aan de rechtbank voor te leggen.
13.3 Indien uw klacht niet naar wens opgelost is door Nescafé® Dolce Gusto®, kan u steeds terecht bij enige bevoegde instelling.
14. Dienst na verkoop
14.1 Onze consumentendienst: Gebruik het formulier om contact met ons op te nemen, wij reageren zo snel mogelijk. U kunt ons ook een e-mail sturen op dolce-gusto@be.nestle.com of ons bellen op 02 529 55 13 (België) of 80023183 (Luxemburg). Deze lijn is geopend van maandag tot en met zondag van 8u tot 20u.
13.2 U kan met Nestlé Belgilux contact opnemen:
Per brief: Nestlé Belgilux NV, Birminghamstraat 221 - 1070 Brussel (België)
Per telefoon: 02 529 55 13 (België) of 80023183 (Luxemburg)
Per e-mail: dolce-gusto@be.nestle.com
Ondernemingsnummer: 0402.231.383